Zasady naliczania prowizji

Istnieje kilka różnych scenariuszy. Postaram się tutaj je dokładnie omówić

Na początku skupmy się na ciastkach. Gdy potencjalny klient wchodzi na naszą stronę z Twojego linka partnerskiego, to w ciastkach jest zapisywane Twoje ID. Ciastko jest zapisywane z ważnością wynoszącą 90 dni. Niezależnie od tego, czy wcześniej było zapisane ID partnera w ciastkach czy nie, to stare ID partnera jest usuwane a w jego miejsce jest zapisywane Twoje ID partnera. Jeśli klient np. po dwóch dniach znów wejdzie na stronę z Twojego linka partnerskiego, to stare ciastko zostanie nadpisane nowym czyli zostanie przedłużona jego ważność z powrotem do 90 dni

W przypadku zakupu system sprawdza czyje ID partnera jest zapisane w ciastkach i zapisuje w bazie danych ID partnera. Zamówienie otrzymuje status Nowe. Gdy płatność się nie powiedzie, to status jest zmieniany na Anulowane. Natomiast, gdy płatność się powiedzie (lub gdy klient deklaruje się, że chce, aby zamówienie zostało wysłane za pobraniem) to w momencie przygotowania paczki status zamówienia zmienia się na Zatwierdzone i zostaje partnerowi naliczona prowizja.

W momencie zapisania nowego zamówienia w bazie danych jest wyliczana prowizja dla partnera. System sprawdza jakie są przypisane stawki prowizyjne za zamówione produkty i wylicza prowizję. Prowizja jednostkowa jest mnożona przez ilość zamówionych sztuk danego produktu.

Są dwa rodzaje prowizji: prowizja za pierwsze zamówienie danego klienta i prowizja za kolejne zamówienie. System sprawdza czy dany klient wcześniej robił u nas zakupy. Jeśli nie, to jest brana pod uwagę prowizja za pierwsze zamówienie (jest ona wyższa od prowizji za kolejne zamówienia, aby dodatkowo wynagrodzić partnera, za przyprowadzenie nowego klienta). Gdy klient z kolei już wcześniej coś zamawiał, to wtedy pod uwagę jest brana prowizja za kolejne zamówienia.

Aby dokładniej wyjaśnić proces naliczania prowizji rozważmy kilka przypadków:

Przypadek nr 1

Klient nigdy wcześniej nie składał u nas zamówienia. W tym przypadku system nalicza prowizję za pierwsze zamówienie

Przypadek nr 2

Klient składał wcześniej zamówienie z polecenia partnera A (za to zamówienie partnerowi A wcześniej naliczono prowizję za pierwsze zamówienie). Dzisiaj złożył zamówienie z polecenia partnera B. W tym przypadku prowizję za dzisiejsze zamówienie otrzymuje tylko partner B. Pod uwagę jest brana wartość prowizji z kolumny prowizja za kolejne zamówienia

Przypadek nr 3

Klient wcześniej złożył zamówienie z polecenia partnera A. Następnie wyczyścił ciastka i ponownie złożył zamówienie. Kto otrzyma prowizję? System sprawdzi w bazie danych, że dany klient pierwsze w życiu zamówienie złożył z polecenia partnera A, więc naliczy prowizję partnerowi A pomimo faktu, że w ciastkach nie było zapisanego ID partnera (będzie to prowizja z kolumny prowizja za kolejne zamówienia)

Przypadek nr 4

Klient składał pierwsze zamówienie z polecenia partnera A. Po jakimś czasie złożył zamówienie z polecenia partnera B. Następnie wyczyścił ciastka i złożył zamówienie bez niczyjego polecenia. Kto otrzyma prowizję?
W tym przypadku system sprawdzi w bazie danych z czyjego polecenia partner złożył pierwsze zamówienie. Ponieważ jest to partner A, to otrzyma on prowizję (pomimo tego, że w ciastkach nie było zapisanego jego ID). Oczywiście będzie to prowizja z kolumny za kolejne zamówienia.

Przypadek nr 5

Klient złożył pierwsze zamówienie bez niczyjego polecenia (np. wszedł na naszą stronę bezpośrednio z google). Po miesiącu złożył zamówienie z polecenia partnera A. Kto otrzyma prowizję za to drugie zamówienie?
Za drugie zamówienie prowizja przysługuje partnerowi A, gdyż to on przyprowadził klienta. Ponieważ nie jest to pierwsze zamówienie tego klienta, więc partner otrzyma prowizję z kolumny za kolejne zamówienia.

Powrót do FAQ